Följande allmänna villkor gäller för kunder(nedan "Kund") vid köp av produkter från Narse Group AB (org.nr. 559165-6540, nedan "Teknikhallen") från Teknikhallen.se's nätbutik(nedan "Webshopen"). Villkoren avser såväl fysisk person(nedan "Privatkund") som juridisk person(nedan "Företagskund") om inget annat särskilt överenskommits skriftligt mellan repektive konsument & Teknikhallen.
Teknikhallen reserverar sig för eventuell slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på webbplatsen. Exempel: Fel i produktbeskrivning, felaktiga priser samt prisjusteringar(ifall priser ändras ifrån leverantörer) eller felaktig information angående om en vara finns i lager.
Om felaktigt pris har angetts på en produkt som kund har beställt kommer Teknikhallen att meddela kunden om detta och invänta godkännande utav det korrekta priset innan Teknikhallen fortsätter med kundens beställning.
För oss på Teknikhallen är det viktigt att du som kund kan känna dig trygg med att den personliga integriteten respekteras och att personuppgifter behandlas på ett riktigt och korrekt sätt. Vi följer alla uppsatta riktlinjer i och med den nya Dataskyddsförordningen (GDPR). Vår integritetspolicy ingår som en del av våra Köpvillkor, om du klickar här kan du läsa en fullständig version av denna.
Leveranstiden för lagervaror är normalt 1-3 arbetsdagar, räknat från dagen efter du la din beställning, om inget annat anges på produktbladet. Postnummer som börjar på 62 och 77-98 tillkommer en extra leveransdag. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid. Teknikhallen kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening. Om du inte fått din leverans inom 10 arbetsdagar, vänligen kontakta oss.
När vi har skickat din order får du en leveransbekräftelse till din e-postadress, om sändningen skickats spårbart får du även ett kollinummer. Kollinumret kan du använda för att spåra din leverans hos PostNord eller Instabox.
Kunden förbinder sig att vid beställning ange fullständig och korrekt leveransadress. Teknikhallen.se ansvarar inte för utebliven eller sen levereras på grund av ofullständigt eller oriktigt angiven leveransadress.
Om skada under transport skulle uppstå ska detta anmälas samma dag som mottagandet till både transportören, se kontaktuppgifter nedan, och till vår kundtjänst som du når här.
Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför det är viktigt att avemballera och inspektera produktens skick så snart som möjligt efter mottagandet.
Tänk på att alltid dokumentera med bilder på godset och emballaget i detalj och närbild, spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.
Kontaktuppgifter transportör:
PostNord
https://portal.postnord.com/claimspublic/#/claims
Instabox
https://instabox.io/se-sv/contact
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket(returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en fast avgift på 249 kr om en försändelse ej hämtats ut.
Försändelsen ligger hos postombudet upp till 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
För leveranser som skickas med PostNord till brevlådan är det viktigt att Kund kontrollerar och anger korrekt adressuppgifter. Vid misslyckad leverans eller retur som beror på fel adressuppgifter som medför extra kostnader förbehåller sig Teknikhallen rätten att debitera Kund denna kostnad på 29 kr.
Privatkund har ångerrätt i 30 kalenderdagar från det att Kund har tagit emot en vara från Teknikhallen.se.
Plomberade produkter omfattas av ångerrätten endast om plomberingen är obruten.
För produkter som omfattas av ångerrätten kan dessa skickas tillbaka, sålänge produkten inte är skadad och ligger i oöppnad originalförpackning. Ångerfristen börjar löpa från den dag konsumenten tagit emot produkten. Produkter som levererats utan förpackning kan returneras sålänge alla etiketter, klistermärken osv är intakta. Varan måste returneras i samma skick som du fått den och får inte ha använts.
Kunden skall själv betala returfrakten och ansvarar för att försändelsen kommer fram och emballeras väl. Vid retur där Kund använder Teknikhallens returfraktsedel debiteras Kund en avgift från 49 kr baserat på returens vikt. Vid nyttjande av öppet köp eller ångerrätten betalas endast varans pris tillbaka.
För fullständiga returinstruktioner rekommenderar Teknikhallen att Kunden först läser igenom följande avsnitt: "Hur gör jag en retur?".
För att kund ska kunna utnyttja sin ångerrätt måste försändelsen alltid hämtas ut. En inte uthämtad försändelse betraktas därmed inte som utnyttjande av ångerrätten och kund kommer därmed att få stå för kostnader som tillkommer vid outlöst paket.
Företagskund, kommuner och landsting har ångerrätt i 30 kalenderdagar från det att Kund tagit emot en vara från Teknikhallen.se, ovan nämnda skyldigheter i detta avsnitt gäller även företagskund.
Undantag från öppet köp för företagskund
Alla produkter som säljs hos Teknikhallen till Privatkunder säljs med reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.
Vill du göra en reklamation, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Vi kommer att be kunden att skicka en beskrivning av produktens fel och bildmaterial som tydligt bevisar felet. I reklamations- och garantiärenden gör även Teknikhallen en undersökning för att fastställa hurvida fel föreligger. Om det vid en undersökning visar sig att det inte föreligger något fel har Teknikhallen rätt att ta ut en felsökningsavgift enligt stycket nedan. Eventuell återbetalning kommer att ske så snart som möjligt efter att vi mottagit och registrerat returen på vårt lager.
Produktgarantin omfattar endast tillverkningsfel som fanns när kund fick produkten. Ursprungliga fel måste uppvisas för och bekräftas av Teknikhallen. Beroende på situationen kan kund erbjudas en kostnadsfri reparation, ny produkt eller reducering av originalpriset. Produktgarantin gäller inte om vi inte kan hitta fel hos produkten eller om kund själv orsakat skadorna.
Om det i ett reklamations- eller garantiärende vid undersökning av en reklamerad produkt visar sig att produkten inte är behäftad med ett fel har Teknikhallen som utfört en undersökning rätt att debitera kund för felsökningsavgift. Felsökningsavgiften får inte överstiga 350 kronor och får endast ta ut under förutsättning att kund meddelas om att en sådan felsökningsavgift kan komma att tas ut före undersökningen genomförts.
Om det i ett reklamations- eller garantiärende vid undersökning av produkt visar sig att produkten inte är behäftad med ett fel och kund vill ha produkten skickad till sig ska Teknikhallen informera kund om kostnaden för returfrakten, om kunden fortfarande vill ha produkten returnerad ska kunden bekosta returfrakten.
Följande betalningsmetoder går använda på www.teknikhallen.se:
I vårat samarbete med Svea erbjuder vi samtliga kunder möjligheten att betala med ”Faktura” med 14 dagars betalningsvillkor. Betalning sker då igenom Svea's betaltjänst.
Du som kund kan dela upp din betalning igenom vårt samarbete med Svea Bank AB. Du kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
Igenom säker anslutning via Svea kan du som kund genomföra dina köp med konto- eller kreditkort från Visa och MasterCard. Inga extra avgifter tillkommer.
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
All betalning som sker på Teknikhallen webbplats är säkra betalningsmetoder.
Teknikhallen samarbetar med Svea Banks/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
Teknikhallen hanterar aldrig kundens kortuppgifter.
Teknikhallen använder cookies på webbplatsen. Cookies kan sparas på din dator vid beställning från vår hemsida. Observera att vi INTE använder cookies för att spara information om dig.
Teknikhallen eftersträvar efter att alltid tillhandahålla varor med hög kvalité till låga priser. Alla priser som anges är inklusive mervärdeskatt om inget annat särskilt anges.
Teknikhallen ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Teknikhallen inte kunnat råda över såsom tillexempel allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terrorattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelse eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantörer på grund av omständigheter som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Teknikhallen kunden dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två(2) månader har både kunden och Teknikhallen rätt att häva köpet med omedelbar verkan.
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med Teknikhallens kundtjänst.
Vid eventuell tvist följer Teknikhallen beslut från Allmänna Reklamationsnämnden(ARN).
Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras av Allmänna Reklamationsnämnden eller i sista hand av allmän domstol.
Teknikhallen kan utan kundens godkännande ersätta, ta bort, förändra eller revidera utan särskilt meddelande av de tjänster liksom innehållet i dessa tjänster, som Teknikhallen erbjuder på webbplatsen.
Teknikhallen förbehåller sig rätten att kunna göra ändringar i dessa villkor när som helst utan förvarning. Ändringar gäller från det att kunden har accepterat villkoren(i samband med medlemskap, nytt köp eller vid besök av webbplatsen).
Teknikhallen rekommenderar dock att kunden håller sig uppdaterat på webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar i villkoren.
Om kunden har frågor kring beställning eller köp, eller har frågor knutna till vår behandling av personuppgifter är kunden välkommen att kontakta oss. Vi tar tacksamt emot tips på objekt som har fel information.