Retur, byte & reklamation

 


 

Retur

Har du köpt någonting som inte känns helt rätt? Inga problem, sånt händer! Du kan ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du fått hem produkten.

Använt produkten? Vid ångerrätt har du rätt att försiktigt undersöka varan. Detta förutsätter dock att varan är i oförändrat skick och att originalförpackningen som tillhör produkten är oskadd för att returen ska godkännas, om varan skickats i en transparent påse är det okej att returnera denna trots skada på påsen. I fall där varan inte är i oförändrat skick nekas öppet köp och varan returneras till kund på dennes bekostnad.

Du får inte använda produkten eller bryta plomberingen på produkter i listan nedan. Om en produkt med plombering bryts inkluderas den ej av ångerrätten.

Observera att du inte får skriva, klistra eller tejpa något på originalförpackning, förpackningen får inte får användas som emballage.

  • Alla typer av s.k in-ear hörlurar
  • Minneskort
  • USB stickor
  • Powerbanks
  • Reservdelar
  • Hygienartiklar
  • Med ovan liknande eller jämförbara produkter

Tänk på att

  • Returfrakt - Du väljer själv hur du vill returnera, det finns två sätt att returnera din sändning, kolla punkt 1 och punkt 2 nedan. Önskar du retursedel kontaktar du oss först och meddelar specifikt att du önskar retursedel mot debitering, retursedeln debiteras 49 kr. Fraktkostnaden dras av vid återbetalning tillbaka till dig som kund.
  • Komplett vara - Varan ska vara komplett tillbaka till oss vilket innebär att tillbehör, bruksanvisning, produktförpackning, inneremballage m.m skall inkluderas i returen. Du får inte skriva, klistra eller tejpa något på originalförpackning.
  • Förpacka varan väl - Du som kund står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Använd ytteremballaget du fick varan i. Själva produktförpackningen får inte användas som emballage. Vi ersätter inte produkter som fraktskadas under transporten till oss.
  • Återbetalning - Efter att er retur anlänt och hanterats kommer du få en bekräftelse.

1. Retur som du själv postar

1. Du behöver inte meddela oss innan retur - Du köper själv frimärken/bokar tjänst för sändningen. Skicka med plocksedeln i retur, om du inte har plocksedeln måste du märka upp försändelsen med ditt order nummer som du hittar i din orderbekräftelse. OBS! Se till att ha rätt porto på ditt brev, vi löser inte ut några eftertaxeringar ifrån PostNord vilket innebär att din retur aldrig kommer komma fram till oss.
2. Returen skickas till vår adress:
Teknikhallen
Hantverksgatan 2
571 34 Nässjö

2. Retur med hjälp av vår fraktsedel

1. Skriv ut fraktsedeln som du fått av oss och klistra på förpackningen.
2. Lämna in försändelsen på ombud och spara inlämningskvitto.
3. När vi mottagit returen debiteras du 49 kr för fraktsedeln och varans pris återbetalas.


 

Reklamation

Vill du göra en reklamation, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Alla produkter som säljs på Teknikhallen.se säljs med konsumenträttsliga regler och vi tar hand om allt åt dig vid reklamationsärenden. 

Vid fel som varken orsakats av dig eller uppstått som följd av felaktigt användande, repareras eller ersätts produkten och fraktkostnader.

Vi gör alltid en bedömning på produkten när du gör en reklamation. Om det är fel på produkten eller om du fått fel produkt bekostar vi returen.

Beskriv produktens fel och bifoga bildmaterial som tydligt bevisar felet. Om vi tar in en produkt för reklamationsbedömning gör vi en undersökning för att fastställa huruvida fel föreligger. Om det vid en undersökning visar sig att det inte föreligger något fel har Teknikhallen rätt att ta ut en avgift för felsökning inklusive frakt- och hanteringskostnader, dock max 350 kr inkl. moms. Eventuell återbetalning kommer att ske så snart som möjligt efter att vi mottagit och registrerat returen på vårt lager.


 

Byten

Blev det fel modell eller blev du inte nöjd med ditt köp? Gör en beställning på önskad produkt hos oss på Teknikhallen.se så skickar vi den så snart som möjligt. Du kan sedan returnera din beställning enligt stycket "retur" ovan.